W marcu 2024 w Gusstaff Rec. ukazały się kolejne 2 płyty:
Czarnoziem – Socha, CD/LP clear / LP black
Czarnoziem to formacja tworzona przez Dawida Dąbrowskiego (syntezator modularny) i Michała Giżyckiego (klarnet basowy, saksofony).
Duet odważnie kreuje własny niezależny język, korzysta z możliwości szerokiego spektrum gatunkowego – od eksperymentalnej elektroniki, muzyki improwizowanej po echa free jazzu i współczesnej muzyki elektroakustycznej.
Brzmienie Czarnoziemu doprecyzowało się w intensywnym procesie prób, sesji, koncertów, stało się wyraziste i przejrzyste fakturalnie: od bezruchu, sonorystycznego minimalizmu,
poprzez gęste magmowe drony, enigmatyczne linie melodyczne do dzikiego noise’u i ekstatycznego free.
The Wreckery – Fake Is Forever, CD/LP black/LP clear+7″
U szczytu australijskiej ery postpunkowej The Wreckery grali klimatycznego rocka w stylu film noir i renegackim, post-punkowym podejściem, zdobywając lojalnych fanów. Krytycy szybko uznali ich za następców mrocznej, ekscytującej awangardowej tradycji Melbourne, zapoczątkowanej wcześniej przez The Birthday Party.
Zespół założony m.in. przez Hugo Race’a, który wcześniej był też członkiem założycielem The Bad Seeds, zespołu Nicka Cave’a.
Wczesne nagrania The Wreckery dla Rampant Records (1985-87) prezentowały fuzję bagiennego bluesa, noir-jazzu i post-punka. Twórcze napięcia spowodowały, że zespół eksplodował, gdy osiągnął swój szczyt wraz z albumem Laying Down Law (Citadel Records, 1988). Kolejny świetny i niebezpieczny zespół rock’n’rollowy, który stał się zagrożeniem dla samego siebie.
35 lat później nowy album Fake is Forever spełnia niespełnione obietnice, ukazując The Wreckery w ogniu jak nigdy dotąd. DNA nadal tam jest – charakterystyczne brzmienie saksofonu barytonowego Charlesa Todda, zjadliwe teksty i wokale Hugo Race’a, zniekształcone, kanciaste gitary Claytona-Jonesa, eklektyzm multiinstrumentalisty Robina Casinadera, Nick Barker i były perkusista Plays With Marionettes, Frank Trobbiani, tworzą solidną sekcję rytmiczną tej kultowej grupy.